Мета: поглиблювати знання учнів про здоровий спосіб життя, про необхідність виконання ранкової зарядки, активного відпочинку; продовжувати формувати в учнів уявлення про взаємозв’язок фізичних вправ і здоров’я; формувати прагнення займатися спортом, щоденно виконувати комплекс вправ ранкової гімнастики; виховувати старанність, наполегливість, бажання систематично виконувати фізичні вправи, прагнення бути активною та здоровою людиною.
Очікувані результати Учні повинні: - Вміти пояснити, для чого треба займатися фізкультурою; - Засвоїти комплекс вправ ранкової гімнастики.
Обладнання: підручник «Основи здоров’я» Т.Г.Гільберг Т.В. Сак, презентація, картки, м’ячі, музична фізхвилинка, мультфільми «Як козаки у футбол грали», «Це наше і це твоє. Всесвітньовідомий танок Гопак - наш!», відео «Салют», солодкі медалі.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань Форма проведення: інтеграційна (основи здоров’я та фізична культура)
Хід уроку І. Організаційна частина. Створення емоційного фону уроку. - Доброго дня, дорогі гості! Ми раді Вас вітати у 2 класі. - Дорогі діти, я сьогодні хочу подарувати вам незвичайний урок. Його цікавість у тому, що на уроці буде два вчителя: я і Ігор Миколайович. Але продуктивним він буде лише за вашої допомоги нам, активної участі кожного із вас. - Чи згодні ви на спільну працю?
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів. Хто здоровий, той сміється, Все йому в житті вдається. Він долає всі вершини, Це ж чудово для людини. - Діти, а що ж для людини є найдорожчим? 1. Гра «Чарівний м’ячик». Знайомство. - Я впевнена, що кожен з вас дбає про своє здоров’я. - Тож давайте згадаємо, що ви робили протягом тижня, щоб бути здоровим. Пограємо в гру і познайомимося водночас. - Я – Світлана Миколаївна, щодня роблю зарядку, щоб не хворіти.
- Молодці! Ми з’ясували, що кожен з вас дбає про своє здоров’я. І це дуже правильно і важливо.
ІІІ. Мотивація навчання та повідомлення теми та мети уроку.
1. Загадка Бокс, хокей, бобслей, футбол, Сноуборд і волейбол… Стадіон, басейни, корт - Об’єднало слово… спорт
2. Гра «Збери та поясни». Робота в групах Більше ходи - довше проживеш. - Як ви розумієте цей вислів? Сьогодні на уроці ми з’ясуємо: навіщо людині рухатися, займатися спортом, вивчимо комплекс ранкової гімнастики. Тема нашого уроку «Фізичні вправи і здоров’я», в кінці уроку на кожного з вас чекає сюрприз.
ІV. Робота по темі
1. Технологія «Асоціативний кущ» - Як ви розумієте слова «Рухова активність» Рухова активність: спорт, уроки фізичної культури, ігри на свіжому повітрі, фізхвилинки, естафети, рух, танці, плавання, фізична робота, катання на велосипеді, роликах, на санчатах, ковзанах…
2. Інформаційне повідомлення вчителя (презентація).
- Діти, все на світі перебуває в русі. Рухається наша планета, пливуть хмаринки, кружляють сніжинки, повзають жуки, літають птахи, плавають риби, стрибають і бігають тварини. Людина теж не може жити без руху. - Як ви думаєте, чому? - Якщо людина не буде рухатися, то вона буде хворіти найрізноманітнішими хворобами. І серед них найпоширеніша у світі – ожиріння. Перед вами найважчі люди нашої планети. Їхня вага до 600 кг. Стільки ж важить невеликий слон або білий ведмідь. - Як ви думаєте, чи легко їм жити? - Чи приносить їм життя радість? - Які почуття викликали у вас ці люди?
- А тепер подивіться на цих людей. - Василь Вірастюк – найсильніша людина світу. - Олександр Шовковський – воротар клубу «Динамо». - Андрій Шевченко – футболіст, тренер збірної України по футболу. - Віталій та Володимир Клички чемпіони світу з боксу. - Аніта Луценко та Ігор Обухівський – тренери шоу «Зважені та щасливі» - Які почуття викликають у вас ці люди? - Зверніть увагу, чи страждають ожирінням ці відомі люди. Чому? - А ось зірки, які дуже скоро засяють на спортивному небосхилі. Це учні нашої школи.
3. Робота з підручником - А тепер звернемося до підручника. Прочитайте і скажіть: для чого людині потрібно рухатися?
4. Робота в групі - Все велике починається з малого. А з чого починається великий спорт ви дізнаєтесь, розгадавши , чому плаче мобільний телефон?
- Ось вона відгадка (зарядка для телефону). Що означає слово «зарядка»? - Ця зарядка заряджає телефон електроенергією. - А чим нас заряджає зарядка? Про це нам розповість вчитель фізичної культури.
5. Виконання зарядки (вчитель фізичної культури)
- Які види спорту ви знаєте? (презентація) - Чи знаєте ви звідки до нас прийшов футбол? - Футбол - одна з найстаріших спортивних ігор, походження якої відноситься до далекого минулого. Але англійців вважають родоначальниками футболу, бо саме там ця гра мала таку назву. В Україну гру привезли англійські моряки. Перший стадіон було збудований в Одесі, а перша гра пройшла у Львові. 6. Перегляд мультфільму «Як козаки у футбол грали»
- Які риси характеру потрібні були козакові, щоб навчитися грати у футбол? - Такі ж риси потрібні кожній людині для досягнення успіху? Наполегливість, старанність, порозуміння, винахідливість
- Діти, я хочу сказати, що є люди, які дуже багато працюють сидячи. Уявіть собі, що за рік вони проводять у сидячому положенні майже 800 годин. Через це вони мають проблеми із серцевою, нервовою системами, зором. У них може скривитися спина, шийні хребці, болить голова. - Як ви думаєте, що це за люди і де вони працюють? Це учні. Тому вам потрібно щоуроку виконувати фізхвилинки, щоб зняти втому.
7. Музична фізхвилинка - Які ігри ви знаєте? 8. Рухлива гра «Веселий м’ячик » - А чи відомо вам, діти, що танець гопак є бойовим лицарським мистецтвом. Він має 7 рівнів майстерності. А щоб навчитися його правильно виконувати потрібно займатися не менше 15 років. 9. Перегляд мультфільму «Це наше – це твоє. Гопак.»
10. Естафета:
- Я пропоную об’єднатися у дві команди: хлопці «Сила», дівчата – «Грація» і провести естафету. - М’яч над головою - М’яч між ніг - М’яч капітану.
V. Підсумок уроку. 1. Фронтальне опитування - Без чого неможливо бути здоровим? - Який вид спорту вам подобається? - Чому небезпечно не займатися фізичними вправами? 2. Гра - прощання - Давайте візьмемося за руки і всі дружно скажемо «Слава спорту, слава руху, слава фізкультурі!»
3. Сюрприз - Я дякую вам за урок, і дуже сподіваюся, що всі ті види спорту, якими ви хотіли б займатися стануть для вас реальністю. І зовсім скоро я почую прізвища великих спортсменів. І буду гордитися, що це учні мого класу. Для вас звучить цей салют і вам ці перші золоті медалі. Вручення медалей