Субота, 2024-04-20, 7:24 AM
Вітаю Вас Гість | RSS

САЙТ ВОЛОДИМИРІВСЬКОЇ ЗОШ І-ІІІ СТУПЕНІВ

Категорії розділу
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог файлів

Головна » Файли » Мої файли

Урок позакласного читання з української літератури
2015-09-23, 5:59 PM

Мета:вчити учнів творчо осмислювати і відтворювати події, що відбулися у житті Івана Вишенського після поселення на Афон; 

розвивати мислення,  усне мовлення, вміння оцінювати вчинки літературних героїв;

виховувати любов до України,почуття обов’язку перед батьківщиною; кращі людські якості.

Обладнання:ілюстрації до твору, малюнки учнів

Тип уроку:урок – дослідження

Епіграф:О,радійте, Божі люди, кожний гнів нехай забуду

                 І в любові проживає, - так Господь заповідає

                                                                                        Л.Глібов

Проблемне питання: Для чого людина приходить у цей світ? В чому суть її життя?

                                ХІД УРОКУ

І. Організація класу.

ІІ. Актуалізація опорних знань

1.Бліц – опитування(фронтально)

- З творчістю якого письменника ми знайомились на попередніх уроках?

- Назвіть народний псевдонім І.Франка

- У яких жанрах працював Франко?

- Що ви можете сказати про його спадщину?

2. Складання сенкану про Франка

ФРАНКО, КАМЕНЯР

3пркметника( МУЖНІЙ, ВИДАТНИЙ, ПРАЦЕЛЮБНИЙ)
3 дієслова( БОРОВСЯ,ДОЛАВ, КРИТИКУВАВ)

1 сл/сп( відомий письменник)

1 речення( борець за краще життя)

1 іменник(ЛЮДИНА)

3. Бесіда :

- З яким твором І.Франка ми з вами познайомились на минулому уроці?

ІІІ.ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ,МЕТИ,ЗАВДАНЬ УРОКУ

( Проблемне питання: В чому сенс життя людини? Для чого вона приходить у цей світ?)

1.Ланцюжок думок про І.Вишенського( кожен учень говорить про Вишенського 1 речення)

2. Цифрова розминка( Як пов’язані з життям Вишенського ці цифри і дати)

На дошці  50 ті рр..ХУІ СТ., 30 - 35,1000,962, 1604, 2, 1606, 1621

3.Історична довідка.Чому Вишенський відмовився від мирського життя?

4. Робота з термінами

- Який жанр твору « Іван Вишенський»?

- Чому історична, психологічна, філософська?

- До якого роду літератури належить цей жанр?

- Чому?

-Тема твору?

5.Метод ПРЕС

- Як ви гадаєте, чому саме постать І.Вишенського так зацікавила І.Франка, що він написав про цю людину 5 наукових праць і поему?

( висловлювання 1 – 2 учнів)

6.АНАЛІЗ ПОЕМИ

             БЕСІДА:

- Назвіть мені, з яких частин складається сюжет худ.творів?

-  Із скількох розділів складається поема?

- Чи мають вони назву?

- Який розділ становить експозицію твору?

- Як ми назвали І розділ? ( « АФОНСЬКА ГОРА»1 учень називає, а ті, хто зробив ілюстрації, « захищають свій малюнок»)

              - Чи є щось тривожне у прекрасному описі афонського краєвиду?

- З якого розділу починається зав’язка?

- Як ми назвали ІІ розділ?( « Жалібний плач дзвонів»1 учень називає, а ті, хто зробив ілюстрації,   « захищають свій малюнок»)

            Після зав’язки йде розвиток подій. Як же розвиваються події?

              УЧЕНЬ ЧИТАЄ УРИВОК З ІІІ розділу

              БЕСІДА:

                   - Як ми назвали ІІІ розділ?( «Похоронна хода»1 учень називає, а ті, хто зробив ілюстрації,   « захищають свій малюнок»)

                    - За ким плаче дзвін?             

                   - Кого хоронять? Чому похоронна хода?

                   - По що говорять слова твору «…тут усім однака шана : « Со святими упокой»?

                   - Як ми назвали ІУ розділ?( «Прощання зі старцем»1 учень називає, а ті, хто зробив ілюстрації,    « захищають свій малюнок»)

         ІНСЦЕНІЗАЦІЯ ( сцена прощання)

         ЕВРІСТИЧНА БЕСІДА:

- Чому автор називає рішення Івана Вишенського замурувати себе в печері – ПОДВИГОМ?

            

 -Як ми назвали У розділ?( « Перші години самотності»1 учень називає, а ті, хто зробив ілюстрації,                « захищають свій малюнок»)

   -   Як почуває себе старець у перші хвилини?

   - В чому вбачає щастя?

   - Кого він згадує першим? Що починає відбуватися в його душі7

- Як ми назвали УІ розділ?( « Нежданний гість»1 учень називає, а ті, хто зробив ілюстрації,                « захищають свій малюнок»)

      - Чому «нежданий гість»?

      -  Чому не визволяє муху?

    -  Символом чого є павук?

-Як ми назвали УІІ розділ?( «Перші зізнання»1 учень називає, а ті, хто зробив ілюстрації, « захищають свій малюнок»)

- В чому зізнається старець?

- Що йому надокучає найбільше?

- Як він сприймає сонце?

- Що рятує його душу?

- Чи відчуває він сумніви?

- Як ми назвали УІІІ розділ?( « Вишневий цвіт»1 учень називає, а ті, хто зробив ілюстрації,                « захищають свій малюнок»)

- Символом чого є вишневий цвіт?

- Як ми назвали ІХ розділ?( « Козацький човен» учень називає, а ті, хто зробив ілюстрації,  « захищають свій малюнок»)

-Який настрій у старця?

- Як ми назвали Х розділ?( « Гості з України»1 учень називає, а ті, хто зробив ілюстрації,                « захищають свій малюнок»)

- З якою метою з’явились гості?

-Як ми назвали І розділ?( « Найтяжча ніч»1 учень називає, а ті, хто зробив ілюстрації,  « захищають свій малюнок»)

 - Чому це була найважча ніч у житті старця?

  - Які його мучили сумніви?

- - Яка ж найнапруженіша точка у поемі?

- Який же розв’язок поеми?

- Як ми назвали ХІІ розділ?( «Просвітління» учень називає, а ті, хто зробив ілюстрації,                « захищають свій малюнок»)

                  Інсценізація. ( Монолог старця)

У.Закріплення навчального матеріалу

І.Еврістична бесіда:

-Що нам хоче сказати автор?

- Яка основна думка твору?

- До чого закликає І.Франко?

- Для чого ж людини приходить в цей світ? В чому сенс її життя?

- Хто з поетів ХХ століття порушував цю проблему? У яких творах?

- Чи актуальний цей твір сьогодні? До чого закликає нас?

2.Зачитування міні – творів « Чим мене вразив твір « Іван Вишенський»?»

3.Читання ученицею « Молитви за Україну»

УІ.Підсумок уроку.

1.Оцінювання

2.Д.з. Біографія Л.Українки

 

Категорія: Мої файли | Додав: lostik79
Переглядів: 530 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Вхід на сайт
Пошук
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2024
Зробити безкоштовний сайт з uCoz